Thursday, June 13, 2013

Hey..it's 2013??!!

Assalaamualaikum wtb..
mcm biasa..mod kurang rajin menekan butang shift..so semua akan berada dalam huruf kecil..hahahah
alhamdulillah..setelah sekian lama tidak mengupdate cerita baru..dan berita2 baru..akhirnya hati ini terpanggil juga untuk mencatat sekerat dua di halamanku yang tercinta ini..wekekekekek...

mo totally curhat mmg belum sampai hati..walaupun pernah terbabas sekali dua..tapi aku insaf dan kembali kepangkal jalan..sbb skrg aku bakal memegang title yang kompom di chop sepanjang hayat dikandung badan.. (walaupun sdh pernah mememang title itu secara kontrak..melekat jugak gelaran keramat tu) so aku kena berhati2 dalam melaungkan bait2 bicara dalam blog ini..kerana takut akan dijadi kan sbg eviden salah laku..bak kata guru pembimbingku sepanjang LM (yang membimbing ke jalan yang benar ah..hahaha..credits to him, as he is a very good mentor.. walaupun kenampakannya agak garang..tapi hatinya baik..alhamdulillah. Allah masih mempertemukan aku dengan individu yang baik2. mo ketawa boleh ka? sbb bila aku teringat my mentor kan..terus la terlintas difikiran aku satu watak katun dulu2..ntah lupa lak nama katun tu..sebijik mcm dia..kikikik. tapi bila ingat kegarangannya tu terus padam bersih2 imej tu. berbalik kepada hal 'bukti' tu..hmm..lupa sdh..aiyaa..its okay nanti sabung part tu pulak.

ok entry seterunya ialah tentang hari sukan sekolah yang tealh berlangsung selama 3 hari (1 hari di sekolah dan 2 hari lagi di kompleks sukan penanmpang)..heran jugak mula2 aku sbb kenapa buat sukan di tempat yang bolehlah tahan jauh jugak kan? rupanya sbb kes budak gaduh. sebelum ni aku difahamkan sukan di buat d kompleks sukan likas..memandangkan kompleks tu dikerumuni oleh beberapa sekolah lain..so kecenderungan terjadi pergaduhan sangat tinggi..almaklumlah..budak2 sekolah aku ni walaupun bukan semuanya tapi bila bersekolah disini..dianggap 'boy from sembulan'..yang satu ketika dahulu cukup dikenali sebagai samseng-samseng kelas ketiga..hihihihi..sekarang sudah tidak mcm dulu lagi..mmg tidak dinafikan ada lagi saki bakinya..tapi itu semua minoriti seja ba..

ok back to sukan story..aku dimasukkan dalam pasukan bendahara (biru)..mcm biasalah..bila masuk rumah sukn jak mestilah aku dapat yang bukan jangkar ( maksudnya antara rumah yang tercorot)..muka aku ni sdh kena cop kali kan? pasal tulah..huhuhuh sedeynya. tapi..statistik kali ni menunjukkan prestasi rumah sukan bendahara yang ada peningkatan. walaupun x banyak..tapi ada la..hehehe..ok laitu kan? daripada tiada..
ok mo dijadikan cerita..ini adalah insiden aku semasa hari kedua sukan..dimana acara akan dijalankan di kompleks sukan penampang..aku ni mcm biasalah..orang yang selalu ada masalah geografi..mulalah mengimangine jalan yang patut aku ikut untuk kesana. tanya la mr. hubby ni..dia pun bagilah direction kunun..so on the day, aku yang ingat2 lupa ni, mo cari jalan guna app maps d note 2 yang tak berapa nak note tu (sony tetap dihati la hehe)..x boleh pulak login acc yang biasa aku guna..hempeh punya note..mau jak time tu aku pulas2 hp tu..saiz sudahlah besar..asyik tergelincir seja dari tangan ku yang halus mulus ni..wuceh..ekekekekek..sdh la begitu..c mr. hubby yang aku kol dari mula keluar rumah sampailah aku di simpang masuk pekan dongongon ( aku amik route yang biasa aku ikut ke sekolah..maunya naya jauh tu..HUH!)..pun x angkat hpo..aik? tidur mati ka bos? panas jugak la hati aku ni..rasa mcm tidak dipedulikan..hmmmm..pas tu aku try jugak google map..akhirnya aku dapat gambaran yang agak2 mo jelas..akhirnya aku redah seja la..kalo sesat pun..at least d kk jugak bah..tidak jugak sampai semenanjung..kan? heheheh

pendekkan cerita akhirnya kau sampai la jugak..tapi aku salah masuk simpang..apalagi awal2 pagi begitu..mamat pakistan dari mana tah..siap teriakkan aku lagi tu. ndak kali puas hatinya..siap dibuka lagi cermin keretanya n kasi keluar suara yang bagai singa tu..eleh..dia ingat aku takut? aku lgi la..dengan hati yang geram n menyampah..aku perlahankan keta n buat muka bodoh jak..apa kau ingat??? hari2 ka aku p kompleks penampang ni ah? Eksen jak lebih!!!
salah aku la jugak..sbb aku masuk di lorong keluar..kahkahkahkah!!!! buwekkk :P

aiseh..bateri lappy kong la pulak..hmm..oklah...esok2 kita sambung ya..
bubye..
let us pray to Allah, so we always live in peace n harmony.
assalaamaualikum :)

2 comments:

  1. Hello Yusrizawati, I suka your blog template. Have always loved bamboo, especially makan rebong masak lemak.
    Minta ma'af bahasa saya da la out of tune, sebelum Merdeka, but boleh faham 36% your cherita here, and enjoyed reading it.

    Love that part "hubby bagila direction...", and 'garang, tapi hati baik"....
    Saya bukan garang, but naik angin pulak, ha ha ha. Love your humour.
    Kalau senang ta' pergi club main golf sila datang balek pondok saya. I da lepas kan previous postings, sebab da mandi ayer sejuk, ha ha.
    Jumpa lagi, simpan satu lagu dalam hati.
    Lee.

    ReplyDelete
  2. Hi Uncle Lee..thanks for visiting again ;).iya..ive noticed yg u mcm bengang ngN that 32 silent reader..they copy ur post ka?

    I really eant to read ur podt yg femes smpi u piss off ngan drg. Heehee..will come here often n visit ur blog ya. Yes..i do always keep songs in my heart..always. makes me feel alive n relax.. haha.
    Salam sahabat

    ReplyDelete

Cuba kunun kamu komen?