Thursday, February 3, 2011

cemas..

salam..hari ini merupakan hari yang agak mencemaskan jantung dan perasaan...
Seperti biasanya, pas tutup kedai, kami beli barang kedai n pulang rumah..mo dijadikan cerita..pas sampai rumah..lupa la pulak yang laptop tertinggal di kedai gara2 telampau mo cepat..
Jadi kami yang belum sempat menjejakkan kaki ke lantai simen kasar perkarangan rumah, bergegas meninggalkan rumah dan c adizul yang setia menanti di depan pintu pagar dengan muka yang terheran2...
Pas sampai di rumah, aku ngan selamba masuk bilik mandi untuk mandi dan membuang air besar..tiba2 pintu bilik termenung merangkap bilik bersiram di ketuk keras! Terkezut aku! aku ingat apa! Rupanya bapa c adi mo ikut mandi sbb mo cepat, x mo tertinggal acara baca yasin...ceh! Tapi bukan part ni yang mencemaskan seperti tajuk yang tertera di atas...
Pas aku mandi..mcm biasa solat la maghrib dulu..sdg aku siap2 mo solat, aku dgr sdh bapa c adi masuk utk mandi..selesai solat aku tggu la peserta mo baca yasin sama...termenung aku di sejadah..rupanya2 bapa c adi pun termenung tgk aku termenung...alahai...n momen mengejutkan pun berlaku...tiba2 dia bawa aku p spital..aku tanya dia kenapa? Ayah sakit ka? Tidak, jawab dia...c abah yang sakit...jom kita p tgk! Bah jadi aku pa lagi..trus transform n tup2 aku sini sdh spital...pa jadi pas ni aku blum tau...tgu dan lihat jak la...skrg ni aku tgh menyaksikan seorang banduan yang habis dibelasah oleh polis sdg menerima rawatan di kecemasan, dgr khabar banduan ni yang merompak rumah org kaya di kg paka baru2...dan seorang budak ppuan yang kesnya minum racun secara sengaja..hai dunia...macam2...ok...to be continued...

4 comments:

  1. aiyaaaa.... sedihnya orang tukan.... mau bunuh diri... dia tidak rasa rugi ka dia buat mcm tu?... adussss....

    ReplyDelete
  2. cicak biru...o ko ni kan ndang...ya...ntah napa tuh...kecoh2 lagi d spital smlm...ada 3 yang kena masuk code red semalam...e ngeri...teringat tragedi okt 06, time c arwah dady...masuk code red jgk...mudahan suma selamat la...

    ReplyDelete
  3. owh.. noooo.... sedihh... erk!... kenapa ada orang cakap2 ni dalam blog ko.... balik2 mp3/url.com...

    ReplyDelete
  4. hahahah...patut lagu bah tu...tapi hempes...expired sudah kali...hahahha...sudah ku removed..

    ReplyDelete

Cuba kunun kamu komen?